Od srpna se změní ceny jízdného v Pražské integrované dopravě

Počínaje 1. srpnem 2021 budou platit upravené ceny jízdního v Pražské integrované dopravě, na kterých se shodly Středočeský kraj i Praha.

Naposledy se ceny jízdného měnily před 10 lety.

Cestování ve Středočeské kraji

  • Ceny jednorázových jízdenek pro cestování ve Středočeském kraji se zvýší
    cca o 25 %, jednotlivá pásma budou odstupňována po 10 korunách (kromě těch nejnižších cen). 15 minutová jízdenka bude stát nově 14 Kč, půlhodinová 22 Kč. Mírně se zvedou také ceny jednodenních jízdenek.
  • Nové ceny se týkají také předplatních kuponů pro Středočeský kraj. O něco výhodnější než dosud bude pořídit si rovnou roční kupon.
 

Jízda po Praze

  • Cena půlhodinové jízdenky pro Prahu bude nově 30 Kč, devadesátiminutová jízdenka bude stát nově 40 Kč.
  • Nově se zavádí 70% sleva pro lidi ve hmotné nouzi pobírající příspěvek na živobytí.
  • Zjednoduší se prokazování nároku na bezplatnou přepravu pro děti do 15 let a seniory nad 65 let v Praze. Nově jim bude stačit jakýkoli doklad prokazující věk, nebude k tomu potřeba žádná speciální průkazka (vyjma vlaků).
 

Pokuty

  • Mění se také výše pokut za jízdu bez platné jízdenky – základní pokuta při zaplacení na místě nebo do 15 dní v doplatkové pokladně ze zvyšuje z 800 na 1 000 Kč.
 

„Změna a navýšení tarifu PID je nezbytné, nemůžeme si dovolit před tímto problémem zavírat oči nebo strkat hlavu do písku. S tarify se nehýbalo 10 let, za tu dobu jen složená inflace činila přes 21 %. Další náklady si vyžádala integrace dopravy v jednotlivých oblastech Středočeského kraje, která zároveň cestujícím dopravu zlevnila…
Tržby v minulém roce vlivem pandemie Covid-19 klesly o 30 %, což jen v linkové autobusové dopravě činí přes 300 milionů korun, a to bez vyčíslení dopadů pro obce. Výběr jízdného na území Prahy poklesl oproti předpokladu o 31 %, což představuje 1,2 miliardy korun. Takovýto propad nedokážeme pokrýt z vlastních rozpočtů,“ vysvětlil zvýšení tarifu středočeský radní pro mobilitu Petr Borecký.

zdroj: Kr-Stredocesky.cz

Pro stabilizaci veřejné obslužnosti Středočeský kraj přistoupil vedle úpravy tarifů jízdného i k dalším opatřením, například omezení počtu/kapacity spojů linkové autobusové dopravy.
Bez zdražení jízdného by muselo dojít ještě k větší redukci počtu spojů, než dochází již teď. To by s sebou neslo i nevratné dopady do celkové kvality dopravní obslužnosti na území kraje.

Sdílejte na sociálních sítích

Facebook
Twitter
Něco se vám na webu nelíbí nebo chcete jinak? Zašlete nám vaše přípomínky pomocí tohoto formuláře.
Skip to content