Mníšecký facebookový profil získal třetí místo v soutěži Zlatý lajk 2023

Oficiální facebookový profil města Mníšek pod Brdy získal 3. místo v krajském kole soutěže ZLATÝ LAJK 2023, v kategorii municipalit od 2 do 10 tisíc obyvatel.

Třetí příčku jsme obsadili v konkurenci dalších 81 radničních účtů.
Hlavními kritérii byla kvalita obsahu, schopnost rychle a vstřícně odpovídat na dotazy, schopnost publikovat čtivé a informačně hodnotné příspěvky, kvalita videí, specializovaných formátů jako Reels či Stories a dle vzhledu statických prvků jako je profilový obrázek či cover.
V hodnocení jsme získali 34 bodů ze 40 možných.

——————————————————————————————————-

ZLATÝ LAJK je soutěž, zaměřující se na kvalitu obecních a městských sociálních sítí, kterou každoročně pořádá spolek Kvalikom, z. s. (od roku 2020). Jejím cílem je odměnit ty, kteří ke komunikaci na sociálních sítích přistupují poctivě, inovativně a moderně. Hodnocení se řídí danými kritérii.
Kromě Zlatého lajku (disciplína obecní Facebook) pořádají také soutěže Zlatý lajk (disciplína obecní Instagram), Radniční listy Radniční web.
Cílem spolku je kultivovat, zlepšovat a oceňovat způsob komunikace veřejných institucích s jejími klienty.

————————————————————————————————————

Slovní hodnocení:

  • Město komunikuje prostřednictvím sociální sítě Facebook od roku 2009. Samotný fakt, že radnice sociální síť aktivně používá, je důkazem její vůle o maximálně dostupnou a moderní komunikaci. Nejen v tomto ohledu je tedy radnice komunikačně vzorná a k obyvatelům vstřícná.

     

  • Jednotlivé příspěvky jsou kvalitní, informačně hodnotné. Zahrnují jak aktuální dění z reportážního pohledu (momentky, fotky z akcí atd.), tak obecnější informace, plány, praktické informace, upozornění na blížící se akce či dávání prostoru k diskuzi na konkrétní téma. Textace příspěvků je čtivá, výstižná, psaná přístupným způsobem, který odpovídá charakteru sociální sítě.

     

  • Správci jsou aktivní v interakci s followery. Odpovídají na dotazy či připomínky, případně na některé komentáře reagují alespoň emotikony.

     

  • Správci publikují videa, která jsou kvalitativně dostatečná. Audiovizuální obsah je na Facebooku populární a má značný dosah.

     

  • Vždy se snažíme připomínat, že u grafických vizuálů (pozvánky/letáky na akce, infografiky atd.) je vhodné je tvořit v jednotném stylu a budovat tak určitý vizuální styl.

     

  • Správci aktivně využívají všech běžných dostupných funkcionalit.

     

  • Příspěvky jsou publikovány v dostatečné frekvenci, mezi jednotlivými posty nejsou několikadenní prodlevy, ani se následně nedohání vše “na poslední chvíli” (například 3-4 příspěvky krátce po sobě, což škodí zobrazovacímu algoritmu stránky).

     

  • Informační hodnota příspěvků je dostatečná a vysoká, nechybí žádné důležité informace o dění v obci, praktická upozornění či přehledy, stejně tak volnočasový obsah, který je podáván atraktivní formou.

     

  • Statické prvky, čímž nazýváme cover a profilový obrázek, jsou na vysoké úrovni. Není to zdaleka automatické. Coverový obrázek by měl být ve správném formátu nastaveném tak, aby se správně zobrazoval na všech zařízeních včetně aplikací pro mobilní telefony. Měl by navozovat příjemnou atmosféru, v případě FB stránek obcí a měst je vhodný letecký snímek, panoramatická fotografie či kvalitní fotografie s typickým, neobvyklým či nějak zajímavě vyfoceným pohledem. U profilového
    obrázku je vhodné místo znaku logo, a pokud je trváno na znaku obce, tak se hodí spíše vybrat nějaký typický prvek z něj – zkrátka profilový obrázek by měl zobrazovat pouze velmi jednoduchý a výrazný grafický prvek (z loga například jen jeho počáteční písmeno), protože v 90 % případů uživatel nevidí profilový obrázek na titulní straně stránky, ale jako zmenšený favicon u postu nebo komenáře. Pokud je profilový obrázek příliš komplikovaný (celé logo, znak atd.), zcela zaniká a uživatel vidí jen zcela nerozlišitelný prvek.

Stejnou příčku v krajském kole soutěže Zlatý lajk obsadil facebook města také v roce 2021.

V krajském kole soutěže Radniční listy 2023 získal Zpravodaj městečka pod Skalkou 4. místo.

Sdílejte na sociálních sítích

Facebook
Twitter
Něco se vám na webu nelíbí nebo chcete jinak? Zašlete nám vaše přípomínky pomocí tohoto formuláře.
Skip to content