Navigace

Obsah

ORGANIZACE ODVOZU ODPADU, POPELNICE

- POPLATKY ZA POPELNICE V ROCE 2016
- JAK SI OBJEDNAT POPELNICI
- KDY SE POPELNICE VYVÁŽEJÍ
- VELKOOBJEMOVÝ ODPAD A BIO
- OTÁZKY A ODPOVĚDI

 

 

 POPELNICE V ROCE 2017

V roce 2017 se dále postupuje dle stejné obecně závazné vyhlášky č. 2/2012 , stejně jako v letech předcházejících. Všem platí stávající registrace, tedy pokud u nich nenastala jakákoli změna. Jakoukoliv změnu, např. méně či více obyvatel v domě, přistavení menší nebo větší popelnice, nové trvalé bydliště, atd., je pak třeba přeregistrovat. Registrační formulář je ke stažení zde.
 
Více informací naleznete i ve Zpravodaji .
 
NA KOHO SE OBRACET:

Velmi záleží na druhu Vašeho dotazu. Jednotlivá telefonní čísla a kontakty jsou uvedeny níže.
 
Potřebuji podat nebo změnit registraci
Radu můžete získat na finančním odboru Města Mníšek pod Brdy od Brdy, u paní Jany Bukajové. Tel: 318 541 929, e-mail: jana.bukajova@mnisek.cz
 
Potřebuji poradit, případně vyplnit registraci
Radu můžete získat na odboru kanceláře starosty Města Mníšek pod Brdy, u pana Miloše Navrátila.
Tel: : 318 541 919, e-mail: odpady@mnisek.cz
 
Potřebuji zaplatit na pokladně nebo převodem
Radu můžete získat na finančním odboru Města Mníšek pod Brdy od Brdy, u paní Jany Bukajové. Tel: : 318 541 929, e-mail: jana.bukajova@mnisek.cz
 

 JAK SI POPELNICI OBJEDNAT NEBO ZMĚNIT

Důležité informace, jak postupovat při objednávání popelnice, najdete ve speciálním Radničním listu. Jsou zde shrnuty zkušenosti a nejdůležitější otázky a odpovědi. Radniční list, jednotlivé formuláře a pravidla najdete na tomto odkazu.
 
Termín pro zaplacení popelnic je vždy do 31. března nebo po registraci (objednání).
 
V případě nejasností, dotazů nebo při potřebě pomoci s vyplněním registrace se můžete obracet na telefonní čísla uvedená v Radničním listu (M. Navrátil, V. Kožíšek, J. Bukajová) nebo na e-mail odpady@mnisek.cz. Také můžete podat dotaz v diskusi města.
 
Rozměry nádob/popelnic, můžete získat zde: 80 l - 120 l - 240 l (pozor, 801 a 120 l. má stejné rozměry, ale jen zvýšené či naopak snížené dno!)kontejner 1100 l. Jde o celkové rozměry, které Vám pomohou zjistit, zda se Vám popelnice vleze do původního budníku, apod. Pytle pro chataře je možné vyzvedávat na sběrném dvoře (po úhradě poplatku).
 

 KDY SE POPELNICE VYVÁŽÍ

Vývozovým dnem pro běžné popelnice je pondělí, některé části města se vyváží v úterý (Rymaně, ulice Nová, Ke škole, Dobříšská, část Kytínské). Pro svoz 1x za 14 dní je svozovým týdnem každý sudý týden v roce. Pytle od chat se sbírají a odvážejí v pondělí, v závislosti na roční době (v letním období každý týden, v zimním 1x za 14 dní (sudý týden)).
 
Tříděný odpad se odváží 2x pro plast a papír a 1x týdně pro sklo. Svoz je zpravidla v pondělí a ve čtvrtek.
 
Informace, jak postupovat při objednávání popelnice, najdete ve speciálním Radničním listu. Jsou zde shrnuty zkušenosti.
 

 VELKOOBJEMOVÝ ODPAD A BIO

Velkoobjemový odpad je možné odevzdávat na sběrném dvoře města. Otevírací doba sběrného dvora a informace o sběrném dvoře. Pytle pro chataře je možné vyzvedávat v areálu sběrného dvora.

Bioodpad je možno odkládat na sběrný dvůr města (tráva, větve), nebo si ho nechat svážet placenou službou BIO1, BIO2. Služba BIO3 je pronájem kompostéru (nevyváží se).
 
AKTUÁLNĚ:
Od září do listopadu 2015 nabízíme mimořádně sběr bioodpadu do velkoobjemových kontejnerů, a to nejen na sběrném dvoře v Mníšku, ale také v Rymani a Stříbrné Lhotě. Každý víkend (pátek-neděle) je určen pro vybraný typ odpadu. Harmonogram a podrobnosti zde
Železná neděle aneb úklid před zimou  

Překáží Vám ve sklepě, na dvoře, na zahradě železný šrot nebo kovový odpad, jako třeba stará kamna, trubky, díly z aut? Už nemusí – 1. listopadu 2015 od 8 do 18 hodin pro Vás pořádá Město Mníšek pod Brdy tzv. Železnou neděli. Podrobnosti zde

 

 OTÁZKY A ODPOVĚDI

Seznam otázek a odpovědí na systém odpadů. Další informace je možno získat u pracovníků MÚ nebo na diskusi města.
 
Vložila: Kubertová

Dobrý den, chtěla jsem se informovat, jak je možné, že se město může samo o sobě rozhodnout o řízení jiným zákonem než zbytek republiky? Mám na mysli, že se všechny obce řídí zákonem o místních poplatcích ze dne 13. prosince 1990 č. 565/1990 Sb., ale jen Mníšek pod Brdy se rozhodl o řízení zákonem §17a zákona č. 185/2001 Sb.? Mimochodem zákon je vždy nad vyhláškou, a tak bych řekla, že je právně napadnutelná. Děkuji za vyjádření, Kubertová

Vážená paní Kubertová, město nebo obec má podle zákona o odpadech možnost realizovat výběr poplatku jednou ze třech možností.
První dvě možnosti upravuje přímo zákon o odpadech. Je to uzavírání individuálních smluv nebo postup podle paragrafu 17a tohoto zákona (poplatek).
Třetí možnost upravuje speciální zákon (zákon o místních poplatcích) a je jím výběr formou místního poplatku.
Naše město postupovalo podle zákona o místním poplatku (možnost č. 3) od roku 2002 a v roce 2011 přešlo na možnost č. 2 - postup přímo podle zákona o odpadech. Došlo k tomu na základě dlouhodobého vyhodnocování předchozího systému. K podobnému rozhodnutí dospělo v minulých letech mnoho obcí, neboť výběr místního poplatku je neefektivní, drahý a provozování systému svozu není možné udělat motivačně.
 
Podobný systém, jako má Mníšek pod Brdy (postupují podle paragrafu 17a zákona o odpadech), provozují z našich nejbližších sousedů např. Dobříš (od roku 2007), Dolní Břežany (od roku 2009) , Řitka (od minulého roku), Ptice, Jesenice, Vestec, Praha a další. Mnozí přecházejí nyní, nebo to plánují. Tento způsob má samozřejmě i své nevýhody. Obec ale, podle platné legislativy, nemůže postupovat jinak, než výběrem jedné ze tří možností. Jinak by postupovala v rozporu se zákonem. To ale neděláme. Tolik na vysvětlenou na Vaše otázky
 
Přeji pěkný víkend, Petr Digrin
Vložila: Lenka Strnadová

Dobrý den. Do kdy mohu využívat pytle s nálepkami KOMWAG získané za poplatek za odpady pro rok 2012? Budou vyvezeny i v roce 2013? Kdy bude možné si vyzvednout nové pytle pro další rok? Děkuji Strnadová

Dobrý den, paní Strnadová, ANO, budou. Pytle, které jste uhradila a následně vyzvedla pro rok 2012 jsou k použití v roce 2013. Nové, další pytle, určené pro rok 2013 budou k vyzvednutí po úhradě poplatku, od 15.1.2013, ve sběrném dvoře. Budete-li mít jakékoli další dotazy, obraťe se na nás, rádi odpovědi připravíme. Pěkný den, Miloš Navrátil
Vložil: Ing. Bohumil Červíček
Poděkování
Mám chatu na Hladovém vrchu. Jako pracovník ČIŽP bych chtěl poděkovat za funkci sběrného dvora, který je v podstatě zadarmo k odvozu odpadu (akorát by ho někteří měli víc využívat na "bio odpad") a umístěním nádob na tříděný odpad na Hladovém vrchu.
Dobrý den, pane Červíčku, za Vaše poděkování Vám děkujeme. Velmi nás potěšilo, vč. Vaší poznámky o větším využití na BIOodpad. A abychom jeho sběr ještě více podnítili, prodloužili jsme umístění velkokapacitních kontejnerů (i v Rymani a ve Stříbrné Lhotě) až do konce listopadu. Jěště jednou děkujeme za laskavá slova, Petr Digrin
Vložil: Tomáš Kraus
Dobrý den, chtěl bych se dotázat, trvalé bydliště mám v Mníšku v rodinném domku, ale již dlouhodobě tam nebydlím, tudíž neprodukuju odpad. Co je potřeba doložit na MÚ abych byl osvobozen od poplatku nebo je nutnost uhradit poplatek také?
Dobrý den, v souladu s vyhláškou města se musíte zaregistrovat - to je vaše povinnost
jako majitele nemovitosti. Do kolonky počet bydlících uvedete nulu, pokud v 
domě nikdo nebydlí a neprodukuje odpad. Pak si samozřejmě nemusíte volit
žádnou službu, protože nikdo dům neužívá. Město v prvním týdnu v dubnu od 
tohoto čísla popisného odveze popelnici a přistaví ji k domu v případě, že 
si ji změnou registrace "objednáte". Ve vašem případě by jste tedy neplatil, protože nemovitost nikdo neužívá. S pozdravem P. Digrin
Vložila: Dana Bubínková
Otázka: Dobrý den, mám dotaz k pytlovému odvozu odpadu od chaty. V případě,že některý týden naplním více než jeden 60 l pytel,budou odvezeny všechny pytle,které umístím před vrata? V jiném období,kdy nebudu na chatě pobývat, nebude odpad zase žádný.
Děkuji za odpověď, D.Bubínková
Odpověď: Vážená paní Bubínková, ano, s počtem přidělených pytlů, tj. 26x60L /rok, můžete hospodařit zcela podle Vašeho uvážení.  Pokud budete na chatě celý týden, budete mít návštěvu, atd., pověsíte na plot/vrata třeba dva, tři nebo více pytlů – dle Vaší potřeby. A pak se stane, že na chatě nebudete, jak sama píšete, takže na plot/vrata nic nepověsíte. Pokud by se stalo, že by Vám pytle chyběly, můžete si je dokoupit. K dispozici budou na sběrném dvoře. Paní Bubínková, přejeme pěkný a klidný den, Miloš Navrátil
Vložila: Jana Opičková
Otázka: Děkuji Vám za odpověď na můj dotaz týkající se nakládání s odpadem. Přesto mi dovolte, abych se optala, proč se mám vyzásobit 26 kusy pytlů, které uložím někde ve skříni s tím, že je nevyužiji? Na mníšeckých stránkách dáváte pouze rady, kde pytle lze dokoupit, nikoli však, kde nepoužité vrátit!
Doposud  jsem pravidelně a včas za komunální odpad poplatky hradila, přestože jsem kontejnery využívala ojediněle, ale v současné chvíli mne výše poplatku přinejmenším překvapila. Cožpak jsem schopna vyprodukovat jako rekreant stejné množství odpadu jako trvale žijící občan? A vezmeme-li v úvahu, že v současné době jsou lidé navyklí odpad třídit, nevidím důvod, proč nutit občany, aby od tohoto návyku opět upouštěli a své popelnice doplňovali plasty, papírem...,které by mohly být následně recyklovány. Domnívám se, že tato vyhláška je demotivující! S přáním hezkého dne, Jana Opičková
Odpověď: Dobrý večer, paní Opičková, na první pohled se může jevit, že je změna systému demotivující, ale to by byl hluboký omyl. Je zajímavé, že někteří chataři mají pocit, že žádný odpad nevytvářejí. To je ale v naprostém rozporu s dosavadní zkušeností. Právě z oblastí chat, tam kde byl svoz veden pomocí černých kontejnerů na směsný odpad, bylo odváženo obrovské množství odpadu! Ze statistiky vyplývá, že se jednalo i o 32l na osobu! Na osobu, nikoli chatu! To je třeba vzít v úvahu – platíte za celý objekt, nikoli za počet osob v něm (byť občas) bydlící. Trvale hlášení obyvatelé nebo ti, kteří zde žijí bez trvalého pobytu, např. v nájemních bytech, platí poplatek za osobu, nikoli za dům, byt, apod. Věříme, a přejeme si to, že budou obyvatelé města i chataři dál třídit. Jen tak můžeme dojít ke snížení poplatku na další roky. Většina reakcí, zvláště ke třídění – více nádob, více míst, sběrný dvůr, kompostéry, … je pozitivních a svědčí o uvědomování si podílu každého z nás na čistotě a údržbě města. Žádný systém není dokonalý. Změny systému bude možné zhodnotit nejdříve za rok. I přesto jsme ale přesvědčeni o jeho kladech nad zápory. S přáním pěkného večera, Miloš Navrátil
Vložila: Gabriela Hájková
Otázka: Dobrý den, zajímalo by mě, zda se platí odvoz komunálního odpadu i za nezkolaudovaný objekt, tedy objekt, který nemá žádné č. popisné. Děkuji G.Hájková
Odpověď: Dobrý den, paní Hájková, pokud je objekt nezkolaudován, tzn. nemá ani č.p. a ani č.e., pak se na něj vyhláška nevztahuje. Znamená to ale, že do doby kolaudace a přidělení č.p. není k nemovitosti přistavena popelnice. Předpokládá se totiž, že v domě nikdo nebydlí, nežije a tudíž že tam také nevytváří odpadky. Jakmile bude zkolaudováno, nastane i pro Vás povinnost registrace do systému, na základě které Vám bude přistavena popelnice v režimu, který si zvolíte. V případě dalších dotazů nás neváhejte kontaktovat a přejeme pěkné dny, Miloš Navrátil
Vložil: Jiří Douša

Otázky: 1) Jak se možné, že v předcházejících létech existovalo asi 2000 lidí, kteří  neplatili polatky za odpad? Bylo mi kdysi na mníšecké radnici řečeno, že tento polatek je povinný pro majitele nemovitostí jakéhokoliv typu.> 2) Uvažujme, že rekreační chatu užívá jedna osoba. Nyní cituji z odpovědi pana Digrina pani Krškové:"v letošním roce je třeba respektovat množství 27 litrů na osobu a týden". Tím, že uvedené osoba musí nutně zaplatit službu, kterou je odvoz 26 x 60l odpadu, tak je ve srovnání s trvale bydlícími velmi silně diskriminována a to z několika důvodů:> a) platí celoročně za odpad v místě svého trvalého   bydliště,> b) její poplatky v místě přechodného bydliště jsou odvozeny za > předpokladu, že vyprodukuje stejné množství odpadu jako osoba trvale > bydlící; platí tedy i zde plnohodnotně jako v místě trvalého bydliště,> c) nedostáva žádný příspěvek ve výši 200 Kč.

Odpověď: Vážený pane Doušo, pokusíme se najít odpovědi na všechny Vaše otázky:

ad1/ To je dáno zákonem o poplatcích, nikoliv vinou měst a obcí. Poplatek podle zákona o místních poplatcích platili za odpad 500 Kč všichni trvale hlášení a 500 Kč majitelé chat za celý objekt, bez ohledu, kolik lidí v chatě, třeba i dlouhodobě) přebývá. Z toho Vám ale vyplyne skutečnost, že Ti, kteří v obcích nebo městech žijí v nájmu, tak se jich tento poplatek netýká. Zákonodárci v tomto smyslu nepřijali vůbec žádné změny či opatření. Proto nyní mnohá města a obce přestupují na jiný systém, kdy je platba stanovena dle zákona o odpadech.
Ad2/ Vyhláškou, která vyplývá ze zákona, tedy vyšší právní normy a která byla schválena dozorovým orgánem, tedy ministerstvem vnitra, je povinnost hradit ukotvena a počet litrů vychází z výpočtu skutečně vynaložených nákladů. Jednak nebyl poplatek valorizován již řadu let a také nebylo započítáno DPH a další stále se zvyšující náklady. Výše poplatku se tak stala neodpovídající realitě. Neshledáváme v případě chatařů žádnou diskriminaci. Pokud má někdo více nemovitostí, pak je logické, že se musí postarat o likvidaci odpadů z každé z nich. Pozorně si přečtěte vyhlášku. Chataři platí za objekt, nikoli za osoby v něm bydlící nebo se rekreující. Na svých právech tedy kráceni nejsou, zůstalo to stejné. A také je zcela logické, že si chatař hradí poplatky tam, kde bydlí, protože i tam vytváří odpadky. Příspěvek 200 Kč mohou dostat jen trvale hlášení a to jen proto, že právě oni přispívají podílem svých daní do rozpočtu města. Pěkné dny, Miloš Navrátil

Vložila: Helena Stanislavová

Otázka: Dobrý den, jsem majitelka rekreačního objektu Mníšek pod Brdy Kaple.V předchozích příspěvcích píšete,že pytle máme zavěsit na plot.Moje chata nesousedí přímo se silnicí po které jezdí pracovníci se sběrnými vozy(pozemek je u strakonické).Budou pracovníci svozové firmy chodit pro pytle až k mému pozemku?Pevně doufám,že ano nemohu přece svůj odpad nechat po mém odjezdu např.2dny i déle viset na sousedově plotu.Ještě dotaz na základě čeho budou vydávány pytle.

Odpověď: Dobrý den, obsluhovaná bude každá chata, tedy i ty vzálenější. V některých případech však bude muset dojít k individuální dohodě. Těchto případů je však naprosté minimum, za celý Mníšek do deseti. Pokud máte dojem, že je to i váš případ, obraťte se přímo na pana místostarostu Kožíška. P. Digrin

Vložila: Jiří Douša

Jsem spolumajitelem rekreační chaty v Mnišku pod Brdy a k této diskusi mám jeden dotaz a jednu připomínku:

1) Jak se možné, že v předcházejících létech existovalo asi 2000 lidí, kteří neplatili polatky za odpad? Bylo mi kdysi na mníšecké radnici řečeno, že tento polatek je povinný pro majitele nemovitostí jakéhokoliv typu.

2) Uvažujme, že rekreační chatu užívá jedna osoba. Nyní cituji z odpovědi pana Digrina pani Krškové:"v letošním roce je třeba respektovat množství 27 litrů na osobu a týden". Tím, že uvedené osoba musí nutně zaplatit službu, kterou je odvoz 26 x 60l odpadu, tak je ve srovnání s trvale bydlícími velmi silně diskriminována a to z několika důvodů: 
a) platí celoročně za odpad v místě svého trvalého bydliště,
b) její poplatky v místě přechodného bydliště jsou odvozeny za předpokladu, že vyprodukuje stejné množství odpadu jako osoba trvale bydlící; platí tedy i zde plnohodnotně jako v místě trvalého bydliště,
c) nedostáva žádný příspěvek ve výši 200 Kč.

Odpověď: zkusím odpovědět ve sledu otázek tak, jak jste je zapsal:
1) důvod je jednoduchý. Povinnost hradit poplatek měli ze zákona v minulých letech pouze a) osoby trvale hlášené na Mníšku, Lhotě a Rymani a b) osoby vlastnící na Mníšku, Lhotě a Rymani rekreační objekt. Není to tedy tak, že povinnost byla vztažena k nemovitosti. To je důvod, proč v systému bylo málo lidí. Nemuseli platit rodinné domy, kde nebyly trvale hlášení a nájemníci bytů v bytových domech. Poplatek se navíc vztahoval na osobu, nikoli na nemovitost. Proto se velmi často stávalo, že v rodinném domě byla hlášena pouze jedna osoba, ale skutečně zde žila celá rodina. Tento dům pak platil za vyvážení jedné 120l popelnice 500,- Kč za rok. Naproti tomu rodina, kde byly všichni hlášeni, platila za tu samou popelnici 2000,- Kč. Lidé z nájemních bytů pak neplatili vůbec nic. Nemohli ani nemuseli.
2) To, že platíte v místě svého trvalého bydliště je správně. Nijak to však nesouvisí s vaší chatou. Zde vlastníte nemovitost kterou užíváte, tím jste podle zákona producent odpadu z rekreačního objektu a za odpad jste povinen zaplatit poplatek. Minimální poplatek je 900,-. K žádné dikriminaci nedochází. To, že hradíte odpad za jinou nemovitost někde jinde, je jiná věc. Hradit odpad se musí za každou nemovitost, chaty nejsou nijak zvýhodněny. Nevidím důvod, proč by měly. Výše poplatku je odvozena od nákladů, které město vynakládá na likvidaci odpadů od chatařů, není nijak přemrštěná. Podobně vysoký poplatek mají chataři i v jiných městech. Dvěstě korun nedostáváte, protože nejste občanem města Mníšek pod Brdy. Je pouze na rozhodnutí Zastupitelstva našeho města, zda tento příspěvek poskytuje nebo ne. Naše Zastupitelstvo se rozhodlo vlastní občany podpořit. S pozdravem P. Digrin

Vložila: Eva Kocourková

Otázka: 1.Prosím o vysvětlení podle jaké novelizace zákona o poplatcích došlo zastupitelstvo k výši poplatků uvedených ve vyhlášce. Pokud platí poslení novela zákona o poplatcích viz ZÁKON České národní rady ze dne 13. prosince 1990 č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích

§ 10b

(3) Sazbu poplatku tvoří

a)    částka až 250 Kč za osobu uvedenou v odstavci 1 a kalendářní rok, a

b)    částka stanovená na základě skutečných nákladů obce předchozího roku na sběr a svoz netříděného komunálního odpadu až 250 Kč za osobu uvedenou v odstavci 1 a kalendářní rok; obec v obecně závazné vyhlášce stanoví rozúčtování nákladů na sběr a svoz netříděného komunálního odpadu na osobu. tak částka 900 Kč je v rozporu se zákonem.

Navíc jsem nikde na stránkách města nezjistila jaké jsou skutečné rozúčtované náklady, tak jak to dikce zákona praví.

 

2.Tvrzení z diskuze o vyhlášce mě zaujala věta " Část přeplatku zřejmě zůstane v kase města, část u odvozové firmy " , Znamená to tedy , že firma získá peníze za neodvedenou práci ?

 

3. část vyhlášky upřednosdťňující osoby s trvalým bydlištěm V Mníšku pod Brdy považuji jednoznačně za diskrimizující a zcela v rozporu s ústavním zákonem rovného přístupu zákona ( vyhlášky ) směrem k občanovi. Tato část vyhláška nejen ,že oproti původní vyhlášce není objektivnější k původcům odpadů ( ten, kdo produkuje méně by měl být zvýhodněn tak jak i vyplývá z diskuze k vyhlášce), ale navíc segreguje občany na trvale a netrvale přihlášené. Eva Kocourková

Odpověď: Vážená paní Kocourková, děkujeme za Vaše otázky. Pokusíme se na ně odpovědět.

Ad1/ Zastupitelstvo města schválilo novou vyhlášku o poplatcích za odpady (OZV č.2/2012) na základě §17a zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů. Nejde tedy o zákon o místních poplatcích.

Ad2/ Tento text jen nesprávně interpretujete – je opravdu třeba přečíst celý, vč. kontextu citovaného. Můžeme Vás ujistit, že město nebude mít na věci žádný výdělek či zisk. To v žádném případě nesmí a ani to tak nedopadne. Jen se bude snižovat zátěž doplatku (deficit), který město muselo každý rok více a více vynakládat ze svého rozpočtu navíc, než kolik se skutečně na původním poplatku od plátců vybralo. Snižování tohoto deficitu se dosáhne nově tím, že se do systému zapojí více poplatníků, které dřívější systém zahrnout neumožňoval.

Ad3/ Příspěvek pro trvale hlášené občany ve výši 200,- Kč není slevou z poplatku, ale příspěvkem na úhradu nákladů s odpady. Zastupitelstvo našeho města se rozhodlo, že pro občany bude z rozpočtu města tento příspěvek poskytovat, neboť chce ve městě trvale hlášené a žijící občany podpořit, zvláště pak také proto, že trvale hlášeni obyvatelé přispívají do rozpočtu města části svých daní. Ostatní platí skutečné náklady, které jsou s odvozem a likvidací odpadu spojené. Ještě jednou děkujeme za položené otázky a přejeme pěkný den, Miloš Navrátil

Vložila: Věra Nováková

Otázka: Vážení,dostala jsem Radniční list s registračním formulářem pro svoz odpadu a mám k němu několik dotazů. Máme v Mníšku chatu,kterou užíváme asi 10krát do roka vždy na tři až sedm dní,ale zpravidla mimo víkend.Nemáme auto abychom si igelitku s vyprodukovaným odpadem odvezli domů do své popelnice, tak jsme využívali dosud kontejnery. Týkají se nás tedy odpadové pytle.Nedověděla jsem se kolik za jejich odvoz budeme platit, kde je vezmu, jak bude organizován jejich sběr. Když odjedeme v pátek a pytel nechám za vraty první větší auto co pojede naší úzkou ulicí ho přejede a odpad se dejme tomu do úterka než přijede sběr rozlítá po celém okolí. Nehledě na to,že všichni okolojdoucí pobudove budou hned vědět, že v chatě nikdo není.Jak to bude s tříděním odpadu? Víte kolik lidí co odpad třídí teď dá všechno do jednoho pytle,když v něm bude místo.To je asi všechno co mi není jasné.Prosím o odpověď. Děkuji předem Věra Nováková, Praha       

Odpověď: Vážená paní Nováková, děkujeme za položené otázky. Každý, kdo vlastní chatu je povinen se zaregistrovat do systému plátců a to do konce února 2012. Vypočítaný poplatek je pak plátce povinen uhradit do konce března. Je-li více vlastníků, pak za všechny registruje jen jeden z nich, o platbu se pak podělí. Pro chaty je stanoven základní poplatek, služba, za 900,- Kč, přičemž si v dubnu vyzvednete sběrové pytle, v počtu 26 ks. Do těchto pytlů, výhradně do nich, pak ukládáte směsný komunální odpad. S pytlem po jeho naplnění nemusíte nikam chodit, ani jej nikam odvážet. Pověsíte jej na plot a svozová firma každé pondělí dopoledne přijede a pytle co budou pověšené odveze. Pokud by Vám patle chyběly, můžete si je na sběrném dvoře dokoupit, jejich cena bude (orientačně) cca 30 Kč. Pokud byste potřebovala ještě další radu či konzultaci, můžete nám i zavolat nebo se za námi zastavit. Pěkné dny, Miloš Navrátil

Vložil: Milan Fürst

Otázka:  Dobrý den, potřebovali bychom zodpovědět následující dotazy:

- jak postupovat v novém systému odvozu odpadků, když nám někdo ukradne popelnici před domem, na koho se potom obrátit (již se nám to v minulosti stalo)?

- pokud sami posekáme trávu okolo domu na pozemcích města, jak bude v novém systému řešen její odvoz (dosud jsme ji vysypali na hromadu na vhodném místě u silnice a pracovníci technických služeb ji odvezli)?

Dotazy vznáším za spolumajitele domu č.p. 572 v ulici 5. května v Mníšku p.B. Děkuji za odpověď. S pozdravem Milan Fürst

Odpověď: Vážený pane Fürste, pokusíme se zodpovědět Vaše dotazy. Když Vám někdo ukradne popelnici, i to se skutečně stává, nahlásíte to městu nebo společnosti Komwag. Bude Vám přistavena popelnice nová. Budeme doufat, že se to nebude stávat často, protože popelnice bude „dohádatelná“ podle jedinečného kódu přiřazenému k domu a poplatníkovi. V případě posekání trávy se nic nemění. Posekanou trávu necháte na hromadě, třeba právě u silnice a společnost Komwag hromadu odveze. Děkujeme a přejeme pěkné dny, Miloš Navrátil

Vložila: David Kouba

Otázka:  Dobrý den, bydlím poblíž Edenu, nejen k nově bydlícím bych Vám navrhoval aby firma komwag přidala ještě jeden kontejner na papír, jelikož jeden nestačí = věčně je zaplněn a další papír zůstává kolem. Děkuji a přeji hezký den.S pozdravem, David Kouba

Odpověď: Vážený pane Koubo, děkujeme za Váš podnět. Počítáme s navýšením počtu kontejnerů na tříděný odpad a určitě i přímo v lokalitě Eden, kde by mělo vzniknout nové „hnízdo“ na tříděný odpad. Pěkný den, Miloš Navrátil

Vložila: pí. Angerová

Otázka: Dobrý den, nejpozději do konce března se budu z Mníšku stěhovat. Jak je to s platbou odpadu ? Zaplatím za celý rok a přeplatek mi bude vyúčtován nebo je možné platby rozdělit ? Jinak si tento rok zaplatím hned dvakrát ..? Děkuji, Angerová

Odpověď: Vážená paní Angerová, platit budete za dobu, kterou zde pobýváte. Paní Bukajová na finančním odboru Vám při podání registrace do systému vypočítá alikvotní částku z poplatku jednoho roku podle služby, kterou si při registraci zvolíte. Budete-li i přihlášena k trvalému pobytu, obdržíte ještě slevu z poplatku, která na osobu činí 200 Kč. Děkujeme za Váš dotaz, rádi Vám zodpovíme i další, a přejeme pěkné dny, Miloš Navrátil

Vložil: Zdeněk Jeřábek

Otázka: Dobrý den,ještě jeden dotaz.Proč musíme poplatky za svoz zaplatit v jedné splátce,když v předchozích letech, ačkoliv poplatky byly mnohem nižší,jsme si je mohli zaplatit ve dvou splátkách.Vůči vícečlenným rodinám,hlavně s malými dětmi s rodičem na mateřské,je toto rozhodnutí velmi necitlivé. Děkuji za odpověď Z.J.

Odpověď: Vážený pane Jeřábku, pokusíme se otázku zodpovědět. Poplatek je vyšší než byl podle původní vyhlášky, ale se slevou pro trvale hlášené se částka snižuje a nejde tak dramatický nárůst, mnohde se částka dostává na stejnou hranici, jako platila dříve. V odůvodnitelném případě, např. právě vícečlenné domácnosti s malými dětmi a maminkami či tatínky na mateřské dovolené, mohou plátci zcela samozřejmě sjednat individuální splátkový kalendář, na základě žádosti podané na finančním odboru. Děkujeme za Váš dotaz a budete-li mít další otázky, rádi je zodpovíme. Pěkné dny, Miloš Navrátil

Vložil: manželé Hřebíkovi

Otázka: Vážení, máme chatu v Rymani, budeme tedy muset zaplatit odvoz odpadu na rok 2012 do konce února 900,00 Kč?, jestli jsem tomu dobře rozumněla. Pokud přijedeme zaplatit tuto částku na Městský úřad v Mníšku pod Brdy, můžeme se zároveň vzít s sebou tyto pytle, nebo budou vydávány jinde ?

Odpověď: Vážená paní Hřebíková, vážený pane Hřebíku, pokusíme se odpovědět na Vaše otázky a některé informace trochu zpřesnit. Do konce února, tedy do 29.2.2012 je třeba provést REGISTRACI, tedy podat na úřad vyplněný registrační formulář. Do konce března, tj. do 31.3.2012 je pak potřeba provést PLATBU. Ano, ve vašem případě se jedná o minimální službu, tj. 26 ks pytlů na rok, za poplatek ve výši 900,- Kč. Pytle budou připraveny k vyzvednutí na sběrném dvoře (vedle zahradnictví naproti Penny Marketu) a to od konce března, vyzvednout si je tedy můžete v dubnu, květnu ... Pokaždé, když pytel naplníte, tak jej pověsíte na plot a svozová firma pytel nebo pytle odveze. Pokud by Vám během roku pytle chyběly, dokoupíte si další. Děkujeme za otázku, budete-li mít další, rádi Vám ji zodpovíme. Pěkný den,Miloš Navrátil

Vložil: František Čadek

Otázka: Dobrý den, chtěl bych Vás požádat o informaci jak postupovat v případě, že mi bude popelnice odcizena a zda se platí nějaký poplatek za novou popelnici.

Odpověď: Vážený pane Čadku, pokud Vám bude nádoba/popelnice odcizena, pak to řádně nahlásíte a bude Vám přivezena nová nádoba. V případě, že Vám byla nádoba odcizena, tak žádný další poplatek za novou nádobu nehradíte. Děkujeme za Vaši otázku, budete-li mi mít další, obraťte se na nás. Zdraví, Miloš Navrátil

Vložil: Marcel Chládek

Otázka: Slyšel jsem, že se budou ve Stříbrné Lhotě rušit kontejnery na tříděný odpad. Proč?

Odpověď: Nebudou. Naopak. Kontejnery na tříděný odpad, tedy ty barevné (žluté, modré, zelené), nejen že zůstanou, ale jejich počet v některých místech naroste, resp. přibude počet takovýchto "třídících hnízd" tak, aby byla služba ještě více dostupnější. Odvezeny ale budou černé kontejnery, které byly určeny na směsný komunální odpad, to ale na třídění nemá žádný vliv. Pěkný den, Miloš Navrátil

Vložil: Monika Třešňáková

Otázka: měla bych k Vám prosbu ohledně svozu odpadů. Koupila jsem si nový dům v Mníšku pod Brdy, kde však zatím nemám nahlášen trvalý pobyt a potřebovala bych nechat odvážet odpad. Co mám pro to udělat? Je vhodné mít zařízen rovnou i trvalý pobyt? Děkuji.

Odpověď: popelnici si objednáte tak, že za váš domeček (jako vlastník) podáte prohlášení - registraci, kde uvedete jakou službu požadujete (jak velkou nádobu a jak často odvážet). Službu si musíte vybrat s ohledem na počet osob, které v domečku bydlí. Není podstatné, zda jsou zde hlášeni nebo ne. Důležité je pouze to, kolik vás skutečně v domě bydlí nebo bydlet bude. Pokud se na Mníšek přihlásíte k trvalému pobytu, budeme rádi. Vy tímto krokem navíc získáte možnost požádat o příspěvek na "popelnice" ve výši 200,- Kč za každou trvale hlášenou osobu, která v domečku skutečně bydlí.Já osobně bych se přihlásil, poplatky za popelnici bych měl levnější. S pozdravem P. Digrin

Vložil: Antonín Šuppler

Otázka: Dobrý den, děkuji Vám za zřízenou diskusi, ulehčilo mi to práci s kladením otázek, které položili tazatelé předemnou a na které jsem našel i odpovědi. Přesto mám ještě jeden dotaz. Jak to bude s tříděným odpadem? Budou i kontejnery na tetrapack? Bude více míst a jaká bude frekvence vývozu? Děkuji.

Odpověď: počítáme s tím, že některá velká hnízda by se rozdělila na menší a celkově by narostl jak počet kontejnerů na TKO, tak počet hnízd. O množství kontejnerů na tetrapak nyní jednáme, zatím tedy nemáme finální informaci. Veškeré potřebné informace o třídění i sběrném dvoru najdete v dalším čísle Radničního listu. S pozdravem P. Digrin

Vložil: Zdeněk Jeřábek

Otázka: Proč došlo ke změně vyhlášky o odpadech ještě donedávna prezentované na stránkách města,tak jak ji odsouhlasilo zastupitelstvo,a je nyní prezentována v radničních listech a na současných stránkách v jiném znění? Konkrétně se jedná o vysvětlivku č.2,o výběru velikosti odpadní nádoby. V původním znění se píše o povinném množství 27L,odpadu na osobu,a v současném vydání pouze o respektování skutečně vyprodukovaného množství. (Mám ji staženou a mohu kdykoliv přeposlat nebo umístit zde na tyto stránky,doufám,že je nikdo náhle nesmaže jako ty minulé, a uvedené množství se uvádí pouze pro výpočet velikosti nádoby. Je tato vyhláška nyní platná,protože je v jiném znění,než byla odsouhlasena zastupitelstvem? Mohu si tedy objednat pro tříčlennou domácnost pouze 80 litrovou nádobu se čtrnáctidenním vývozem? Čímž respektuji skutečnou produkci odpadů,viz vysvětlivka č.2. děkuji za odpověď Z.Jeřábek

Odpověď: Ke změně části textu vyhlášky došlo na základě žádosti Ministerstva Vnitra a to po Novém roce. Konkrétně se jednalo o formulaci množství odpadu, platebních možností a způsobu vymáhání poplatku. Vyhláška č. 1/2012 je platná tak, jak byla schválena 20.12.201 a následně vyvěšena.

Pro nemovitost, kde žijí tři lidé, je v letošním roce třeba respektovat minimální produkci na osobu ve výši 27 litrů, tj. nelze objednat popelnici 80 litrů s odvozem 1x za 14 dní. Vyhláška v upravené formulaci odkazuje na skutečné množství. Skutečné množství odpadu se však stanovuje ne na základě odhadu občana (plátce), ale na základě normovaných hodnot množství odpadu, které jsou doloženy řádným výzkumem, nebo (v příštích letech) bude určeno měřením - vážením, za každou nemovitost samostatně. V případě zájmu vám můžeme zaslat podrobnější informace. S pozdrave M. Navrátil

Vložil: Jan Beneš

Otázka: jako další obyvatel, který důsledně třídí odpad, nenaplní stávající popelnici a je nucen si pořídit popelnici výrazně většího objemu, než potřebuje, bych se rád zeptal na následující. V diskuzi několikrát zazněla informace, že ceny odpovídají skutečným nákladům. Jelikož takto budu popelnici výrazným způsobem přeplácet - budu platit za větší objem odpadu, než vyprodukuji a jak vyplývá z příspěvků, nebudu zdaleka jediný - rád bych věděl, jak bude s tímto ziskem naloženo. Bude to zisk dodavatele služby nebo města? A pokud města, existuje již nějaká koncepce, jak s těmito prostředky naložit? Opravdu bych přivítal, kdyby tyto prostředky, které vynakládám proto, abych zabránil zmíněnému nebezpečí černých skládek, bylo naloženo transparentně ve prospěch města.
Předem děkuji za odpověď.

Odpověď: město Mníšek pod Brdy platí paušální částku za odvezenou popelnici, neplatí za množství jejího obsahu. Je to běžný typ paušální platby, který využívá většina měst. Dosahuje se tím lepší cena za popelnici, protože svozová firma počítá s tím, že všechny popelnice plné nebudou, proto nabídne lepší cenu.

Pro město a její občany je však samozřejmě lepší, aby popelnice plné byly. Mníšek má tento způsob platby zafixován na deset let dopředu. Teď jde tedy o to, aby popelnice byly naplněny co nejvíce. Nedávno například vyšel článek v MF Dnes, kdy Zruč nad Sázavou přesvědčuje své občany, aby popelnice nechávali vyvážet jen když budou plné. Pro letošní rok je nastaveno, že minimální množství je 27 litrů na osobu. Jedná se normované množství, které nemusí každému vyhovovat. Je to různé. Pro někoho je to málo, pro někoho moc. V letošním roce bychom rádi systém zavedli a nastavili normativní nádoby u každého domku a pro příští rok je připraven způsob, jak zajistit, aby si ti, co mají popelnici naplněnou na polovinu, mohli vybrat i menší než je 27 litrů na osobu. Podobný je i dotaz paní Krškové.

Jednoduchá a přesná odpověď na vaší otázku není úplně možná, protože v nákladech na popelnici není kalkulován jenom náklad na lividaci odpadu z popelnice, ale i její odvoz, likvidace odpadů z košů, na sběrném dvoře, třiděný odpad a další náklady. Část přeplatku zřejmě zůstane v kase města, část u odvozové firmy. Přesnou odpověď bude možné dát až na konci letošního roku, kdy dojde k vyhodnocení a optimalizaci systému.

Petr Digrin

Vložil: Jan Hřebík

Otázka: Chatař si zakoupí pytle a když bude odjíždět zavěsí je nebo odloží před plot. Než přijede svozová firma zůstane tento odpad na pozpas toulavé zvěři/ včetně koček/,který obsah pytle rozhází po okolí.Kdo bude tento nepořádek uklízet? Nebylo by lepší, dát malou popelnici od svozové firmy také chatařům? Když si je koupí sami a dají je v době svého odjezdu před plot, tak než přijedou popelnice bude pryč.Od svozové firmy by se popelnice neztrácely.

Odpověď: v letošním roce, pokud si nevezmete běžnou popelnici - služba A až D, jsou pro chataře u služby "F - pytle" dvě možnosti. Vzít si 26 pytlů pytle a v některém místě plotu a to třeba i z druhé strany od ulice pytel zavěsit. Svozové dny budou určeny přesně na konci dubna. Správným umístěním pytle se dá roztrhání zvěří velmi omezit. Druhá možnost je vlastnit malou popelnici do objemu 60 litrů a používat tu. S rozmísťováním popelnic od města svozovou firmou v letošním roce nepočítáme. je však možné, že by tato možnost byla od roku 2013. P. Digrin

Vložil: Zuzana Škodova

Otázka: není mne jasné několik věcí kolem nových popelnic. Hlásí se počet lidí, kteří bydlí v domě, nebo kterí mají v domě trvalé bydliště? A pak tady máme lidi, kteří tady bydlí, jsou spolumajitelé nemovitosti (je to ulice V lipkách), ale trvale jsou hlášeni jinde v Mníšku. Pokud se teda tito lidé budou počítat a platit odpad (i když tady nemají trvalé bydliště), mohou požádat o příspěvek (tím, že jsou mníšečtí, akorát trvalý pobyt mají hlášen v jiné ulici v rámci Mníšku)?

Odpověď: Hlásí se počet lidí, kteří v domě skutečně žijí. Zda jsou hlášeni či ne nemá žádný význam. Do registrace se uvedou pouze osoby které v domě žijí a tabulka se seznamem osob bude vyplněna těmito osobami.

U osob, které mají trvalý pobyt v Mníšku (kdekoli), pak můžete požádat o příspěvek - v registračním listu zaškrtněte žádám a u jednotlivých osob v seznamu na zadní straně zašktrněte za které osoby (ty trvale hlášené, mníšecké). A je to.V systému jde o to, postihnout u domu ty, kteří zde opravdu bydlí a příspěvek získají z nich ti, kteří jsou hlášení. Nezapomeňte vybrat i správnou popelnici :-) P. Digrin

Vložil: Lucie Krškova

Otázka: Dobrý den, dle Vaší tabulky jsem zjistila, že bychom měli mít 120l popelnici a nechat ji vyvážet každý týden. Chodíme ale do práce, rostlinný odpad kompostujeme na vlastní zahradě, nekupujeme minerálky v plastech, konzervy atd., ostatní plasty a papír třídíme a odevzdáváme do kontejnerů k tomu určených a tak máme 120 litrovou popelnici naplněnou pouze do poloviny, proto bychom ji chtěli nechat vyvážet 1x za 14 dní. Je to možné? V opačném případě bude Váš systém značně demotivující a povede k tomu, že lidé do popelnice na směsný odpad nahází i plasty, papír a sklo a nebudou se obtěžovat chodit k označeným kontejnerům....

Odpověď: v letošním roce je třeba respektovat množství 27 litrů na osobu a týden. Toto množství je minimální a vzniklo na základě dlouhodobého měření. Dnes je považováno za naprosto relevantní a využívá ho i vyhláška Hlavního města Prahy. Pokud jste tedy čtyři osoby, vaše popelnice nemůže být menší než 120 litrů s týdenním odvozem. Pro rok 2013 však počítáme se změnou právě s ohledem na to, jak moc budete mít v letošním roce plnou popelnici. Dosavadní systém, který zde platil do konce minulého roku vám před dům postavil popelnici a nikdo neřešil, jestli třídíte nebo ne. Motivační nebyl vůbec. Současný systém v letošním roce sice stanovil průměrnou produkci odpadu na obyvatele, ale principielně umožňuje zavést různé způsoby motivace k třídění. Bohužel to vše nejde udělat najednou. Letos tedy 120 litrů každý týden a třiďte, protože podle toho si budete příští rok vybírat popelnici (třeba zrovna 120l jednou za 14 dní).

P. Digrin

Vložil: Jan Chura

Otázka: 2 sousedé jsou mimo republiku a je nepravděpodobné, že se s nimi bude možné spojit do konce února. Nemám informaci o trvale hlášených osobách v jejich bytě a nejspíš nebude dostatek času, aby doložili potvrzení, že platí jinde. Jak mám jako zástupce našeho domu postupovat?

Odpověď: v registraci se uvádí pouze počet osob, které v domě skutečně žijí. Ti se uvedou do seznamu na zadní straně registrace. Pokud nemáte možnost zjistit, kteří z nich jsou trvale hlášení, vyplňte registraci v částech, které znáte (jméno, kontakty..), uveďte počet skutečně žijících osob v domě, vypiště jejich seznam vzadu, vyberte si službu a zajděte na MÚ, odbor finanční (vedle pokladny nebo v zasedačce), paní Bukajová. Ona vás bude registrovat a řekne vám, kteří ze seznamu uvedených osob jsou trvale hlášení. Na místě si pak na ně uplatníte příspěvek (zaškrtnete si je). U osob, které jsou v domě hlášené a bydlí někde jinde, jsou v zahraničí nebo o nich není nic známo (prázdné byty), jenom za bytový dům prohlásíte, že dlouhodobě v domě nebydlí. Je pochopitelné, že nemůžete vědět, že někdo z bytového domu odjel na deset let do USA a tady po něm zůstal prázdný byt. Toto tedy nahraďte prohlášením.

Petr Digrin

Vložil: Ing. Alois Kukol

Otázka:

1/ Jako předseda výboru SVJ budu podávat registraci za bytový dům Lhotecká č.p. 517 a 518, kde bude potřeba více kusů popelnic stejného typu. Kam požadovaný počet kusů uvedu? Tento údaj v „Prohlášení“ postrádám.

2/ Mohu podat registraci za každý vchod(číslo popisné) bytového domu zvlášť, budou-li mít obyvatelé každého vchodu z nějakých důvodů odlišný požadavek na velikost popelnic a četnost svozu při dodržení min. množství 27 litrů odpadů na osobu za týden?

Odpověď: tato kolonka v prohlášení skutečně chybí, řeší se to tak, že u příslušné služby (popelnice A až D), kolonka Objem - v litrech, se napíše opakování, kolik jich chcete. Tedy např. A - popelnice 80 l, 2x.

Můžete podat registraci za každé číslo popisné nebo evideční, tedy můžete i za jeden vchod na starém sídlišti, protože má své číslo popisné.

Vlastimil Kožíšek

Vložil: Martin Filip

Otázka: Z jakého důvodu je prosím nárůst plateb za likvidaci komunálního odpadu nejvyšší pro méněčlenné domácnosti? Proč pro ně platba za osobu vychází v novém systému o 100 a více korun víc než například pro SVJ? Domnívám se, že objem produkovaného odpadu je obdobný.

Odpověď: je to z toho důvodu, že náklady se skládají z nákladů na odvoz a nákladů na likvidaci odpadu, který do popelnice vhodíte. Náklady na likvidaci jednoho litru odpadu je pro každého stejný. Náklad za odvoz, je ale odvislý od velikosti nádoby. Platí, že čím větší nádoba, tím nižší náklad na odvoz jednoho litru odpadu. Proto jsou ceny nastaveny podle skutečných nákladů. Menší popelnice bude vždy dražší než velká nádoba, protože je dražší její odvoz. Je dobré využívat větších nádob, proto je možné se např. dohodnout se sousedy v domě, v ulici tak, abyste měli jednu větší společnou nádobu, čímž se i náklady na odvoz sníží a tedy i Vám se sníží platba.

Miloš Navrátil, Petr Digrin

Vložil: Mgr. Eduard Navara

Otázka: mohou se také dohodnout dva bytové domy vedle sebe (resp. proti sobě přes ulici), zaregistrovat se podle vyhlášky a požádat společně o nádoby na odpad?

V našem případě se konkrétně jedná o konec ulice Jana Šťastného - bytový dům č.p. 580 a 581 a přes ulici bytový dům č.p. 585. Místo pro umístění nádob je před dvojdomem 580 a 581 pro všechny tři tyto vchody. V domě č.p. 585 existuje SVJ, v domě č.p. 580 a 581 žádné společenství není.

Podle nového způsobu by každý vchod potřeboval zřejmě dvě nádoby cca 240 litrů, což je celkem 6 nádob. V případě, že by bylo možné, abychom žádali dohromady, bylo by možné, aby zde byly pouze dvě nádoby - jedna cca 1100 litrů a druhá menší cca 120 - 240 litrů podle dohody a podle počtu lidí). Jsem přesvědčen o tom, že při možném společném postupu a se dvěmi nádobami by to bylo pro všechny strany ekonomičtější. Město by platilo Komwagu určitě méně za vývoz dvou nádob než za vývoz šesti nádob. Samozřejmě by to bylo ekonomičtější i pro občany, neboť je rozdíl, zda žádá 15 lidí nebo 45 - 50 lidí.

Ekonomická stránka je samozřejmě prvotní, ale není jedinou. Druhá stránka celého "problému" je také udržování pořádku kolem nádob na odpad. Určitě se pořádek lépe udržuje kolem menšího počtu nádob.

Odpověď: pokusíme se zodpovědět všechny Vaše dotazy.

Možnost slučování poplatníků pod jednoho plátce platí. Pokud se dohodnete s jiným SVBJ na tom, že větší nádoby po sloučení pro Vás budou výhodnější, pak je to jen a pouze na vaší vzájemné dohodě. Platí tedy to, co zaznělo na jednání zastupitelstva města.

Registraci budete provádět společně tak, že bude jeden plátce (předseda SVBJ nebo jiný pověřený zástupce jednoho z domů) + přílohy se seznamy osob po č.p. domů a vše podepsáno všemi statutárními zástupci.Pokud by to bylo nejasné, zastavte se za námi nebo se dál ptejte e-mailem.

Miloš Navrátil

Vložil: Anna Hláskova

Otázka:

1/ v zápise zastupitelstva z 20.12. se píše, že chataři by měli platit 26 pytlů/rok za 950,- Kč ve vyhlášce je 900,- Kč, která částka je tedy správná ?

2/ vyloučení chatařů z možnosti požádat o 200,- Kč slevu/ať to nazýváte jakkoliv/ vytváříte z chatařů občany 2. kategorie, argument, že z jejich daní nejdou peníze do rozpočtu města kulhá, chataři platí přeci  nemalou daň z nemovitosti, děti a důchodci trvalé přihlášení nepřinášejí daně. Při výpočtu kolik bude radnici stát tato sleva se jedná o částku přes 800000,- Kč samozřejmě za předpokladu, že se o slevu přihlásí všichni.

3/ z jakých prostředků budou hrazeny popelnice, které město bude dávat trvale přihlášeným?
4/ v odpovědích na dotazy se hovoří o tom, že si lze pytle dokoupit, co, ale nastane, když všechny pytle nespotřebujeme, protože tolik odpadu prostě nevyprodukujeme, protože např. naše přítomnost v chatě bude bude třeba jen 2 měsíce za rok? Myslím, že bychom měli platit pouze za to co spotřebujeme, jinak by nový systém nebyl spravedlivý. V našem případě platíme již odpady v místě trvalého bydliště celoročně.

Odpověď:

1) Částka 900,- Kč je správná. V obdobné výši hradí odpady chataři i v jiných okolních městech, jde tedy o srovnatelné částky. Částka zohledňuje skutečné náklady.

2) Všichni platí skutečné náklady, skutečně spojené s likvidací a odvozem odpadu. Zastupitelstvo města rozhodlo i o příspěvku, a to zejména z důvodu preference a podpory místních obyvatel, tedy trvale žijících, občanů.

3) Nádobu (popelnici) získá každý, kdo si vybere jinou službu, než pytle, tedy klidně i chatař. Svozová firma vlastní dostatečné množství popelnic a takto to bylo řešeno již v minulosti.

4) Pokud pytle nespotřebujete, tak Vám zůstanou, poplatek je ale třeba uhradit tak, jak stanovuje vyhláška. Minimální množství vychází z normativu produkce odpadů z rekreačních objektů.

Miloš Navrátil

Vložil: Roman Prendky

Otázka:

1) v RD nás bydlí 5, nyní máme 120l popelnici a ani ji nenecháváme vyvážet každý týden. Opravdu musím mít nyní dvě popelnice 120l + 80l/2?
2) pokud musím mít dvě, není možné, aby jedna byla na plast?
3) je možné zaslání registračního formuláře elektronicky, případně alespoň poštou? Nebo je opravdu nutné dostavit se na úřad? Pokud ano budou někdy rozšířeny hodiny do večera?
4) při bezhootovostní úhradě hradím částku sníženou o příspěvek nebo celou částku a město zasílá příspěvek zpět na účet?

Odpověď:

1) Vámi zvolená kombinace je správná a je potřeba ji dodržet. Vychází to s normovaného počtu litrů odpadu na osobu a při součtu to takto platí. Je možné, že v příštím roce by se toto množství snížilo. Záleží na celkových objemech odpadu, které budou na konci roku.

2) Bohužel, toto možné není. K ukládání plastů (a dalšího tříděného odpadu) budou sloužit sběrná hnízda, kterých bude víc a budou rozšířena.

3) Ano, je možné zaslat elektronicky – pozor, musí být ale e-mailem s elektronickým certifikovaným podpisem i pozemní poštou. Oznámíme Vám, zda je vše v pořádku a to nejlépe na Vaši e-adresu. Ano, jsme připraveni i na možnost prodloužení hodin pro veřejnost do večerních hodin. Jak dále viz níže.

4) Vždy už se platí částka snížená o příspěvek 200 Kč za každého trvale bydlícího.

Petr Digrin

Vložil: Markéta Cesnaková

Otázka: chtěla bych se zeptat, jak je to s popelnicema v případě, že mám trvalé bydliště v Mníšku pod Brdy, ale zároveň jsem v nájmu v Mníšku na jiné adrese, kde mám také v nájemní smlouvě uvedeno, že budu platit odpad. Tím pádem bych popelnice městu odváděla dvakrát. Je tedy možné zaslat Vám kopii nájemní smlouvy a platit je tak jen jednou?

Odpověď: pokusíme se najít odpověď.  Smyslem nového systému je, aby každý platil za odpady tam, kde je vytváří, což se někdy nemusí krýt s místem trvalého bydliště. Vy budete vybírat tarif (nádobu) dle podmínek Vašeho místa bydlení! Ne podle místa trvalého bydliště. V prohlášení se ale uvedete jako trvale žijící v Mníšku, tedy budete nárokovat slevu ve výši 200 Kč. Pokud to tedy shrneme, pak platíte jen jeden poplatek, protože odpad vytváříte jen na jednom místě, tam kde skutečně bydlíte (nájem), tam budete započítaná. Pokud by byla ještě nějaká nejasnost, pak se na nás obraťte.

Petr Digrin

Vložil: Zuzana Citkova

Otázka: prave mam v ruce nove Radnični listy. Velmi jsem uvítala moznost objednat si svoz biologickeho odpadu. Naše domácnost třídí odpad (papir, sklo, plast, hlinik atd.) a to co nam zbyde v koši je z 90 % odpad, ktery by bylo mozne umistit do biokontejneru. V Radnicnich listech jsem se ale docetla (nebo jsem to alespon tak pochopila), ze tyto kontejnery jsou urceny pouze na biologicky odpad ze zahrad. Je to skutečne tak? Pokud ano, proč nemohou biokontejnery sloužit celorocně pro běžny bioologicky odpad z domácnosti jako je to běžné například v Praze

Odpověď: domníváme se, že bude stačit jen zpřesnit definici bioodpadu. Pokud bychom i vycházeli z definice uvedené ve Vámi poslaném odkazu pak by to bylo takto:

Bioodpad je organická (v půdě rozložitelná) hmota, která v sobě váže spousty živin, které můžeme ve formě kompostu navracet do půdy. Mezi bioodpad patří: listí, tráva, plevel, zbytky ovoce, zeleniny, čajové sáčky, kávová sedlina, zbytky rostlin, piliny, dřevní štěpka z větví stromů a keřů, hlína z květináčů, spadané ovoce atd. Mezi bioodpad nepatří: zbytky jídel (tzv. gastroodpad), jedlé oleje, kosti, maso, kůže, uhynulá zvířata, exkrementy masožravých zvířat, znečištěné piliny a všechny další bioologicky nerozložitelné odpady. V tomto rámci je možné sjednat i svoz bioodpadu. Budete-li mít ještě nějaké další otázky, rádi Vám odpovíme.

Miloš Navrátil

Vložil: Ing. Pavel Král

Otázka: Jsme majitelé rekreačního objektu. Přečetli jsme si celý výtisk radničního listu o odpadech a z předloženého materiálu neni jasné, kolik za nákup a odvoz pytlů budeme platit. Rekreační objekt neužíváme po celý rok. Bude možné koupit menší počet pytlů? Nebo naopak pytle přikoupit? Kam se mají plné pytle určené k odvozu umístit? Sleva 200.-Kč/rok pro trvale hlášené osoby a ne také pro majitele rekreačních objektů se nám zdá diskriminační. Za odvoz odpadu platíme nemalou částku v místě trvalého bydliště a tímto jsme znevýhodněni.

Odpověď: Máte pravdu, v Radničním listu bohužel vypadl řádek s cenou za odvoz pytlů od rekreačních nemovitostí. Cena je uvedena pouze ve vyhlášce. Pro přesnost tedy takto: pro rekreační objekt, který je využíván pouze pro rekreaci, je určen pytlový svoz (služba F). Jedná se o 26 pytlů 60l, odvážených přímo od od chat. O termínech svozů budete informováni v dalším čísle Radničního listu. Cena za službu je 900,- Kč. Menší množství pytlů není možné koupit, 26 pytlů na rok je minimum. Pokud by jste potřeboval další, lze je přikoupit. Příspěvek pro trvale hlášené občany není slevou z poplatku, ale příspěvkem na úhradu nákladů s odpady. Zastupitelstvo našeho města se rozhodlo, že pro občany bude z rozpočtu města tento příspěvek poskytovat, neboť chce občany podpořit. Ostatní platí skutečné náklady, které jsou s odvozem a likvidací odpadu spojené.

Petr Digrin

Vložil: Ondřej Kubart

Otázka: Jaký poplatek za odpad bude platit občan, který má nahlášené trvalé bydliště
na adrese MÚ?

Odpověď: V novém systému není podstatné, kde je kdo nahlášen, ale kde skutečně bydlí a do které popelnice "odhazuje" odpadky. Pokud je někdo nahlášen na MÚ a skutečně bydlí např. na Hladovém Vrchu v ubytovně (sociální bydlení), bude započítán do počtu osob v ubytovně na Hladovém Vrchu. Vlastník ubytovny H.V. pak uhradí poplatek za dům a jednotlivým osobám, které v domě bydlí, ho rozpočítá v nájmu (Hladový Vrch vlastní město a popelnici rozpočítáme na jednotlivé bydlící). Obdobně by měl postupovat každý vlastník. Poplatek totiž není na jednotlivé osoby, ale za nemovitost, číslo popisné nebo sdružení. V tom je oproti stávajícím zvyklostem velká změna.

Petr Digrin

Vložil: MUDr. Martin Špaček

Otázka: jako trvale přihlášený v Mníšku jsem samozřejmě přivítal nový systém odpadů. Přesto bych se rád zeptal na následující:

Jsme čtyřčlenná rodina v rodinném domě, t.č. máme 120l popelnici vyváženou 1x týdně. Protože důsledně třídíme odpad, zpravidla míváme popelnici jen zpola zaplněnou a nikdy za uplynulý rok jsme ji nenaplnili. Proto bych si rád do budoucna zvolil pouze 80l popelnici vyváženou 1x týdně (což jsem požadoval i ve starém systému, ale nebylo to možné), která by nám jistě bohatě stačila a navíc je s ní jednodušší manipulace a lépe se před domem schová. Nicméně ani v novém systému toto není umožněno. Navíc se domnívám, že nadměrně přikázané objemy popelnic mohou být demotivující právě při třídění odpadu. Rád bych se tedy zeptal, zda by nebylo možné zvážit do budoucna větší možnost volby v objemu nádob a poněkud snížit předpokládané minimální hodnoty produkovaného odpadu na osobu.

Odpověď: Nastavení objemů vychází s normy produkce odpadů na osobu. Současných 27 litrů bereme jako zaváděcí pro letošní rok, aby se snížilo nebezpečí zakládání černých skládek. Pokud se letos prokáže, že úroveň třídění je dobrá nebo se zlepšila, počítáme se snížením tohoto množství třeba i na 20 litrů na osobu. Podobné je to i v nabídce objemů nádob. Vnímáme poměrně velký skok mezi objemy 240litrů a 1100litrů. Pro zavádění jsme však raději vyšli ze zkušeností ostatních měst a obcí, kde ve většině případů není nabídka příliš široká. Odpovědí tedy je že ano, po zavedení systému počítáme s jeho optimalizací.

Vlastimil Kožíšek

Vložil: P. Král

Otázka: Sdělte mi prosím, kolik bude stát nákup pytlů.

Odpověď: Minimální množství pytlů je dle nového systému 26/rok za 900,-Kč. Budete-li požadovat více pytlů, tak si je kdykoli přikoupíte a to jak na městském úřadu, tak i ve sběrném dvoře. Harmonogram výjezdů pro sběr pytlů zveřejníme na webových stránkách města. V letním období pak počítáme s tím, že by svozové vozidlo jezdilo každý týden. Sleva 200,- Kč se skutečně stahuje jen na trvale hlášené, tedy na ty, kteří zde žijí a část jejich daní je disponována do městského rozpočtu.

Vlastimil Kožíšek